Ducato Merci


Dane dotyczące modelu

TECHNOLOGIA I BEZPIECZEŃSTWO

Multimedia łączące bezpieczeństwo z efektywnością

MULTIMEDIA

Odkryj przyjemność z jazdy

Radio z funkcją Bluetooth
Radio z funkcją Bluetooth, USB i złączem Aux.

Radio Uconnect
Multimedialny radioodtwarzacz najnowszej generacji, wyposażony w system z 4 lub 6 głośnikami (w zależności od modelu) dla zapewnienia najwyższej jakości dźwięku, a także dysponujący elementami, takimi jak:

  • kolorowy ekran dotykowy LCD 5”, który umożliwia sterowanie stacjami radiowymi, połączeniami telefonicznymi, urządzeniami zewnętrznymi oraz USB, a także – za pomocą obrazów z kamery widoku wstecznego (opcjonalnie) – wyświetla widok z tyłu samochodu podczas wykonywania manewrów
  • moduł Bluetooth do obsługi połączeń telefonicznych i nadchodzących wiadomości SMS, słuchania muzyki i stacji radiowych nadawanych strumieniowo bezpośrednio z telefonu komórkowego, bez rozpraszania kierowcy
  • zintegrowany odtwarzacz płyt CD i MP3 oraz elementy sterowania przy kierownicy

Wszystkie radia mogą być dodatkowo wyposażone w cyfrowy tuner radiowy (Digital Audio Broadcasting).

Radio UconnectNav
Opracowane we współpracy z firmą TomTom, obejmuje wszystkie funkcje radia Uconnect w połączeniu z funkcją nawigacji, dostępną za pośrednictwem intuicyjnego, kompleksowego i skutecznego interfejsu nawigacyjnego.

  • Od razu załadowane mapy obejmują miliony użytecznych miejsc (punktów POI).
  • System ten obejmuje najbardziej aktualne iq-routes oraz informacje o ruchu drogowym, dzięki zintegrowanemu odbiornikowi TMC.
  • Licznymi funkcjami można łatwo zarządzać, bez konieczności odrywania rąk od kierownicy.

BEZPIECZEŃSTWO

Praca i jazda w poczuciu maksymalnego bezpieczeństwa.

Nowy Ducato oznacza jazdę zawsze na maksymalnym poziomie bezpieczeństwa i osiągów. Wyposażony jest bowiem w najbardziej zaawansowane systemy kontroli, sterowane z kabiny w prosty i intuicyjny sposób.

Hydrauliczny układ wspomagania kierownicy
Wszystkie samochody wyposażone są seryjnie w hydrauliczny układ wspomagania kierownicy, który ułatwia manewry parkingowe.

Seryjnie w wersjach z silnikami 130-150-180 MultiJet dostępny jest Servotronic – układ hydrauliczny o zmiennym wspomaganiu kierownicy, który zmniejsza wysiłek podczas obrotu kierownicą o prawie połowę w porównaniu ze standardowym układem wspomagania kierownicy, a ponadto zapewnia maksymalną precyzję prowadzenia przy dużych prędkościach.

Tempomat
Regulator prędkości, który utrzymuje żądaną prędkość bez konieczności używania pedału przyspieszenia.

  • Idealny na długie podróże autostradą.
  • Wyłącza się automatycznie w przypadku użycia pedału hamulca, przyspieszenia i sprzęgła lub po naciśnięciu na przycisk.

Ogranicznik prędkości zapobiega przypadkowemu przekroczeniu wybranej prędkości (dostępny tylko w przypadku silników 2,3 l o mocy 130 KM i 150 KM).

  • Idealny w celu skoncentrowania się nad w pełni bezpieczną jazdą bez przekraczania ograniczeń prędkości.
  • Zmiany ustawionej prędkości dokonuje się za pomocą lewej dźwigni przełącznika pod kierownicą.

Traction +
Jest to elektroniczny system kontroli trakcji, który zapewnia odpowiednie własności jezdne i bezpieczeństwo także na nierównych nawierzchniach:

  • w przypadku ruszania i przyspieszania na nawierzchniach śliskich, błocie, piasku czy śniegu odcina moment działający na koło napędzane, które się ślizga i przekazuje go na koło posiadające większą przyczepność, zapewniając ponownie trakcję
  • nie ma negatywnego wpływu namasę samochodu
  • można go w razie potrzeby uruchomić specjalnym przyciskiem przy prędkości nieprzekraczającej 30 km/h

Asystent Zjazdu ze Wzniesienia

Umożliwia pokonywanie wzniesień o stopniu nachylenia do 50%, utrzymując ustawioną prędkość bez konieczności posługiwania się pedałami hamulca i gazu, dzięki czemu całą uwagę można skupić wyłącznie na prowadzeniu samochodu.

System elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESC)
Elektroniczne urządzenie kontroli stabilności, które sprawia, że Nowy Ducato jest jednym z najbezpieczniejszych furgonów w swojej kategorii.

Dodatkowo do dyspozycji są:

  • System Zapobiegający Dachowaniu Pojazdu – nowy, dodatkowy system wspomagający działanie systemu ESC w celu utrzymania stabilności samochodu w sytuacjach, w których ryzyko dachowania  samochodu jest wyższe, gdy z powodu obciążenia środek ciężkości pojazdu znajduje się szczególnie wysoko lub następuje nadmierna trakcja boczna
  • System Kontroli Ładunku (LAC) – elektroniczna kontrola obciążenia - dokonuje oceny obciążenia i położenia środka ciężkości samochodu, by odpowiednio modulować działanie ESC
  • System Przeciwpoślizgowy (ASR) – system antypoślizgowy – przeciwstawia się efektom poślizgu jednego lub obu kół napędzanych
  • System Przeciwpoślizgowy (MSR) – w przypadkach nagłych redukcji biegów ogranicza moment silnika i zapobiega blokowaniu się kół napędzanych
  • Asystent Ruszania pod Górę (Hill Holder) – niezwykle przydatny w przypadku ruszania pod górę, bowiem przedłuża on ciśnienie hamowania po zwolnieniu pedału hamulca, zapobiegając przypadkowym cofnięciom i ułatwiając wykonywanie manewrów
  • System Wspomagania Nagłego Hamowania (HBA): Hydraulic Brake Assistance, zwiększa siłę hamowania podczas hamowania awaryjnego

Asystent Pasa Ruchu
System wspomagający jazdę, będący w stanie określić, czy samochód nie zbacza przypadkiem poza dany pas ruchu, również w warunkach złej widoczności.

  • Uaktywnia się po przekroczeniu przez samochód prędkości 60 km/h i w przypadku manewrów uważanych za mimowolne.
  • Gdy tylko samochód zbliży się do linii wydzielającej pasy ruchu, sygnał akustyczny i lampka sygnalizacyjna ostrzegają kierowcę o możliwym niebezpieczeństwie.

Widoczność z tyłu
Urządzenia, które ułatwiają manewrowanie w ciasnych miejscach lub gdy widoczność jest ograniczona.

Czujniki parkowania

  • 4 czujniki sygnalizują w sposób akustyczny obecność i odległość od przeszkód za samochodem podczas manewrów wykonywanych na biegu wstecznym.
  • Są wbudowane w zderzak tylny, a uaktywniają się automatycznie po włączeniu biegu wstecznego.
  • Przerywany sygnał akustyczny jest odwrotnie proporcjonalny do odległości od przeszkody: sygnał ciągły wskazuje maksymalny limit zbliżania się.

Kamera widoku wstecznego

  • Zainstalowana w pokrywie z tworzywa sztucznego na spojlerze tylnych drzwi, tuż obok trzeciego światła stop.
  • Przesyła obraz z obszaru znajdującego się z tyłu samochodu do kolorowego ekranu dotykowego 5" w radioodtwarzaczu umieszczonym w desce rozdzielczej.
  • System ten uaktywnia się po włączeniu biegu wstecznego lub po otwarciu tylnych drzwi.
  • Zasięg wizualny ma 3 m szerokości i 6 m długości.

Lusterka boczne

  • Lusterka o podwójnej paraboli, wyposażone w kierunkowskazy boczne i na zamówienie w antenę radia.
  • Opcjonalnie lusterka boczne mogą być składane oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane.
Dane techniczne